Torsdag 28 januari

Inte min dag idag...

Började såklart med att det kom ännu mer SNÖÖ... vill inte ha nå mera snö nu sa jag ju.
Sen blev det en så ganska så mysig och bra dag med bara bebismys och så, sen skulle då mästerkocken försöka sig på att laga mat idag igen..

Det skulle bli korvstroganoff med ris.. enkel match för en speleman.
Allt flöt så bra tills det började osa en vit och illaluktande rök ur ris kastrullen...
Fast jag kokade upp vattnet 7dl, vred ner plattan på 3:an och sen la i riset, 3 dl.
Jag vet inte vad som hände.. det brann ju nästan i kastrullen, det åkte långt ut på vår bro och där ligger den än..
Aldrig mera ris!

Väntar just nu på att M ska komma in igen efter skottning och insläpp av hästar.

HUNGRIGA är vi allihopa!

Allt för nu, Puss!

Ps, det får bli pulvermos... det KAN man inte misslyckas med!


Kommentarer
Postat av: Sara

Bränt ris brukar lukta riktigt illa och tyvärr vara svårt att få bort ur kastrullen! Hoppas du får en bättre dag i morgon! Hörde av Diana att det skulle bli föräldraträffar på bvc from den 9:de så jag hoppas att vi alla från gamla gruppen får gå. :)

2010-01-28 @ 21:36:23
URL: http://saracla.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja, det skulle ju vara så himla roligt! Vet inte hur det kommer gå till men antar att vi får brev om det. :)

2010-01-29 @ 11:08:54
URL: http://saracla.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag brukar alltid göra boil in bag ris! Går inte att göra fel på det och det bränner inte fast. Är väl iofs lite dyrare kanske men om man inte äter ris så jätteofta så är det lätt värt det :)

2010-01-29 @ 12:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0