Onsdag 27 januari

Tjalo,

Tycker jag är ganska så duktig när jag kommer ihåg att skriva ett inlägg varje dag :)

Dagen idag kan man sammanfatta såhär: Snö, Efterkontroll hos barnmorskan, Snö, Tungan rätt i mun för att ta sig hem, Snö, Mocka stallet och släppa in hästarna, Snö, Jaga den lilla hästen som inte ville stanna i hagen, Snö, Laga middag, Snö, Kvälla hästarna... SNÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!

Därimellan har jag också självklart tagit hand om min prins, han är bara såå himla underbar! Älskar dig mest i världen min goknodd!

Är sambolös idag också.. han tog sig inte ens från parkeringen på jobbet till en början.
Så han valde att slagga hos syter yster i stan, kanske ganska så klokt val det. Det var ju bara 5 bilar i diket efter våran väg idag.. Vägverket har verkligen gjort ett toppenjobb på Harvsvägen! NOT!

Sen har jag som ni kunnat läsa varit hos barnmorskan på efterkontroll efter förslossningen.
Allt gick bra och allt såg bra ut. Även Blodvärdet som jag trodde skulle diffa en hel del, då jag varit så himla trött och slut nu på slutet. Men med min förkylningen så blir man ju också trött.

Mockadet stallet och släppte in mina snöodjur, helvete vad snö det var på dom!
Lotta hade ett trasigt täcke.. så trasigt så det såg ut som om en björn hade rivit henne rakt över ryggen typ...
Sen skulle jag ta Pikör, som jag alltid gör ur hagen där dom är 3 st.
Det gick ju bra till en början, men då kom det först en häst efter mig, och sen en till.
Så då hade jag 2 lösa hästar och en i grimskaft... FAN! Vad gör man nu då?

Gick in med Pikör, Hector kommer efter på en gång och lilleman får man såklart bli arg på och han kommer ju inte direkt på en gång.. Efter mycket om och men, och mycket svordomar så kommer han till slut.
Måste tacka min älskade vovve för hjälpen där också, för han vallade in honom så fint så!

Lilleman ligger just nu och småsnorar och hostar lite granna, han är inte frisk ännu men mycket bättre. Jag mår även jag mycket bättre. Ska se om han vill sova snart, mamma är lite trött idag.


Puss o Kram på er där ute, ta vara på varandra. För denna snödag kommer inte igen! YIPPIE!


Kommentarer
Postat av: Eva

Ja du gumman, nog har det snöat alltid!

Härligt att läsa dina rader om lilleman, fast jag finns så nära är det spännande läsning för universums stoltaste mormor ska du veta!



Kram

2010-01-28 @ 06:06:42
Postat av: Anonym

Ja va roligt ;) Jag kan knäppa lite kort på kläderna och skriva pris så kan du ju få se om du vill ha ngt ;) hihi.. Kram

2010-01-28 @ 08:57:02
Postat av: carroline

tänker på er i snöyran

2010-01-28 @ 11:53:42
URL: http://www.carrolines.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0