Lördag 23 januari

Lovade ju att göra ett inlägg om dagen.. så det är väl bäst att man håller det då.

Idag har varit en riktig mysdag hemma, pappa Micke började med att ta en rejäl sovmorgon till 10.15 ungefär, då hade jag och Lucasen varit vaken ett bra tag.
Men han sover hur bra som helst på nätterna nu, efter att vi började med lite tillägg på kvällskvisten, han sover ungefär mellan 23-07 och sen äter han och sover igen en timme eller två.

Med en så trött mamma som han har haft det senaste dagarna så tackar jag gud varje dag som han är sådär lugn och sover så otroligt bra. Har aldrig hört av nån tror jag att man kan sova sådär länge :)

Är förkyld igen också, har kännt det på mig ett tag och igår bröt det hela ut.
En vanlig förkylning med ont lite överallt och snorig mm, men man ska inte klaga... det finns dom som har det betydligt värre.

Mamma och Janne kom och åt med oss idag, och likaså Jannes äldsta dotter Natalie va med :) Superkul att ni kom och gjorde vår kväll ännu bättre.
Kyckling med ris och Gorgonzolasås... det var grejjer det kan jag säga!

Lucas följde med ut idag när jag gjorde stallet, och han sover så himla bra i vagnen, man behöver bara lägga han och gå 2 steg utanför ytterdörren så sover han som en stock.

Har nyss varit och gett hästarna sitt för kvällen, och Micke lägger junior. Se om han vill sova eller om han vill mysa lite med mamma först. Jag verkligen älskar att ha han emot mig och ge han all den starka kärlek som jag aldrig känt för någon förut, varken tvåbent eller fyrbent. Och ammningen är ju såå mycket mer än bara mat.

Anmälde honom till babysång igår, och det ska bli superkul att träffa några andra mammor i samms båt så att säga. Vi börjar klättra lite smått på väggarna här hemma och jag som alltid varit uppe i så mkt folk på jobbet och så börjar känna mig lite folkskygg.. Det ska vi snabbt ändra på, och det passar ju super när mamma är ledig på onsdagar, då vi bara har en bil och M jobbar hela veckorna.

Nu får det vara slut, ska mysa med mina killar och se om min ädlaste diamant har somnat.

Puss o Kram för idag.





Kommentarer
Postat av: Sara

Vad skönt att han sover så bra! :) Hjalmar somnar vid tio-elva på kvällen och vaknar oftast ett, halv fem och halv nio kliver vi upp ungefär.. Då brukar vi sitta och mysa en bra stund och det är ju som du skriver så otroligt mysigt och underbart att ha honom nära.



Vi måste reda ut det där med dag för babysång.... Hoppas att det är på onsdagar så så att ni oxå kan gå!

2010-01-23 @ 23:11:19
URL: http://saracla.blogg.se/
Postat av: Sara

Jaha! Att jag inte tänkte på det... jag har kollat på tunas hemsida, de har babysången på tisdagar 10-11.30.

2010-01-24 @ 10:22:47
URL: http://saracla.blogg.se/
Postat av: carroline

Så skönt då de sover gjorde lillan i början med men sedan 5månader och tänder anländer blir det mer oroligt :( menmen det går ju över

2010-01-24 @ 20:55:34
URL: http://www.carrolines.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0