Fredag 22 januari

Oj.. detta var ett tag sen.
Det har hänt massor sen sist jag skrev, vilket kanske är förståligt.

Lucas har ju kommit till oss, vilken skatt vi fick! Den där gråregninga novemberdag för snart 3 månader sedan.
Allt började på fredag morgon den 6:e november. Vattnet gick och det kändes som om jag kissade på mig.. fast sådär mycket kiss kan man inte ha.. :)

Ringde till förlossningen och där ville dom att vi skulle komma in, alltihopa gick ganska så fort, och vi var på förslossningen vid 11 ungefär.
Kan göra en förlossningsberättelse någon dag framöver om det är nån som är nyfiken på det. Någon?

Lucas föddes 2009-11-07, Klockan 01.37.
En stor kille var det som kom ut, 4168gram och 55 cm lång.

Efter det tog Micke ut sina 10 pappa dagar och vi bara myste här hemma i 2 veckor, det kom och gick lite främmande och fikat plockades ut och in i kylskåpet.

Han växte fort grabben, på första kollen hemma hade han gått upp 600 gram, 2 veckor senare så var det ytterliggare 700g så då vägde han 5205 på läkarkontrollen, och läkaren trodde att uskan skämtade..

Jag for in med honom till bvc förra veckan på onsdag, och då vägde han 7070. Helt otroligt stor kille!!

Dagarna går och han är redan 2½ månader, jaa inte vet jag vart den tiden har sprungit iväg nånstans.

Den 5:e februari så ska Lucas vaccineras.. jag gruvar mig jätte mycket för det, för jag är så jäkla spruträdd!
Det är samma dag som Micke fyller år, ett år till har gått.


Det var en liten uppdatering om vart mitt liv är på väg nånstans, försöker i alla fall skriva ett inlägg om dagen, så får vi se vart det slutar någonstans.
 
                                                                      Puss o Kram


                               




Kommentarer
Postat av: Mormormu

Härlig liten kille!!

2010-01-22 @ 17:27:08
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: carroline

självklart vill vi höra kram faster

2010-01-23 @ 17:32:46
URL: http://www.carrolines.blogspot.com
Postat av: Sara

Ja tänk vilken stor grabb! :) Hoppas jag får se honom på tisdag nu då... Vi ska vaccinera Hjalmar den 5:e oxå. Det kommer gå bra!

2010-01-23 @ 17:59:57
URL: http://saracla.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej igen! Enligt hemsidan är det babysång på tisdagar.. hoppas den stämmer. Eller vad har du hört?

Kram!

2010-01-23 @ 22:23:09
URL: http://saracla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0