Torsdag 27 augusti

Hej där,

Är dålig på det här med att blogga märker jag..
Har inte riktigt ro och ork och sitta och skriva en massa, men ska försöka rita ner lite nu i alla fall.
Har ju börjat på schema i Matfors nu, känns bra. Har jobbat 2 veckor, lite jobbigt är det med fogarna och hela den biten, men man får ta det lite lugnt och i den takt man kan.

I går var jag och pappa och hämtade hem lillen från betet som han har varit på sen den 6 juni. Han var jätte duktig och åka finka hem, min lilla prins!

Har gjort en rockad på alla hagarna och hästarna då Hector blev fullständigt tokig när han fick träffa lillen, skulle betäcka honom och bet och högg efter han.. Jäkla dåre.
Så nu är Hector och Pikör uppe där tjejerna var förut, tjejerna har fått kommit ner hit till hagen i Svea och lillen går ensam i stora hagen nedanför huset. Tror det blir bra ja, har i alla fall gått toppen bra idag.

Imorgon och på lördag ska jag och mamma jobba på Bergsåker - Sundsvall Open Trot.
Vi ska köra reklambilarna som går före defileringen i varje lopp.
Ska bli kul, äta gratis mat i VIP-tältet och ha de bästa platserna att titta på alla suveräna lopp som kommer att köras.

Hur är det med bäbisen då?
Joo, det är full aktivitet, har varit till barnmorskan två gånger sen sist jag skrev och lyssnat på hjärtljud och tagit en massa prover. Alla prover var bra nu andra gången, första gången var mitt blodvärde på tok för lågt.. så jag äter järntabletter varje kväll för att överhuvudtaget orka med mig själv och någon annan.
Första gången var hjärtljuden på 158 och andra på 128, bm trodde att lill*n sov då.

Jag har nu gått in i vecka 31 och kan om 9 veckor ha en liten diamant på bröstet.. jag längtar som en tok.

Din graviditet i siffor

  •  Första dagen for din senaste mens var 28-Jan-2009
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 04-Nov-2009 (Skorpionens tecken)
  •  Du är gravid i vecka 30+1 (läs mer).
  •  Bebisen väger c:a 1665 gram. *
  •  Bebisen är c:a 42.1 cm från hjässa till fot. *
  •  Du har klarat av 75% av graviditeten.
  •  Du har 68 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 28-Jan-2009 till 28-Apr-2009
  •  Din andra trimester varar från 29-Apr-2009 till 27-Jul-2009
  •  Din tredje trimester varar från 28-Jul-2009 till 04-Nov-2009

Bebisen min!

Allt för nu, puss o kram.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag längtar oxå! Masssssssssssssor!

2009-09-01 @ 12:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0